Utflyttad

Idag har jag varit hos pappa och hämtat alla mina saker.
Han ska nämligen flytta till Tomelilla, eftersom han har blivigt vräkt.
Så då tänkte jag att jag skulle passa på att hämta mina saker, för nu hade jag en bra ursäkt; det underlättar juh bara för honom. :) Jag har tänkt hämta mina saker ett tag nu, liksom.

Det var en jävla massa skit att gå igenom; slänga eller spara? Vilket vill jag ha? Behöver jag detta? Vad ska jag med det till?
Jag fick verkligen ångest av allt jag skulle asa med mig hem, ännu mer skit som jag inte vet var jag ska göra av med.
Det hela tog sin tid, vi var säkert där i 5-6 timmar eller nåt, kanske mer. x_X
Så nu är jag helt slut, både i fötterna, ryggen och i huvudet.
Jag har haft en jädrans jättehuvudvärk undertiden vi har hållt på oxå.

Tillslut så var vi färdiga hos pappa, så då återstod det bara för mamma och mig att bege oss hemåt med vårat lass.
..Och ännu mera flyttande. x_X Denna gången för en lång svängtrappa. blä.
Vi kan säga att jag behöver en dusch nu. Och det skulle vara skönt att få den avklarad ikväll innan jag ska sova, hur skönt är det att gå och lägga sig när man är svettig. Plus så slipper jag göra det imorgon. :)

Men jag har faktiskt gjort annat än å packa bananlådor fulla med skit och flytta på möbler.
På förmiddagen så hade jag Angelas lägenhet för mig själv eftersom hon var och pratade med sin psykolog.
Men jag levde inte loppan genom att dricka upp hennes sprit och dansa på hennes mer än en meter höga köksbord. xP
Nej, jag satt och grejade omkring på internet. Spelade ett online spel som heter Cookie Tycoon.
Det är rätt intressant faktiskt. Jag får chansen att tänka lite på det sättet man ska tänka när man äger ett café, ytters lite då iofs. Fast fortfarande intressant. :)

När Angela var färdig hos psykologen ringde hon min mobil för att kolla om jag hade bestämt mig för om vi skulle gå till Hemmakväll och kolla in filmerna som de REA ut, och det hade jag bestämt mig för att jag ville.
Jag hade nämligen sett att de REAde ut Djävulen bär Prada, och jag skulle ha den, helt enkelt. Punkt.
Så vi mötte upp varandra utanför. 5-10 minuter innan öppningsdags. Medan vi väntade på att de skulle öppna gick vi in på Gågatan för att kolla in några andra butiker, lite spontant.
Det var en butik (minns inte namnet) vi gick in i som hade lite saker som jag vill köpa ngn dag innan jag åker tillbaka till Nova, för framtida bruk; när jag flyttar till folkhögskolan i Eslöv (pallar inte leta efter fler, och den verkar vara bra).
Frågan är väl när det skall hinnas med.

Under tiden vi hade varit inne i den butiken hade Hemmakväll öppnat, så vi genade genom Dress Man; vilket jag inte visste att man kunde göra, så jag blev lite paff när Angela tyckte att vi skulle gå in där.
Inne på Hemmakväll rotade vi omkring bland filmerna som REAdes ut, jag kunde inte hitta Djävulen bär Prada ngnstans och började bli lite störd på det, det var juh därför jag kom dit, och jag skulle ha den filmen!
Jag hittade några andra filmen som jag skulle kunna tänka mig att se.. Fast jag visste inte om jag verkligen ville slänga ut pengar på dem, en av dem kan jag t.ex. låna av Felicia.

När jag berättade för Angela att jag inte kunde hitta D bär P så föreslog hon att vi skulle gå längre in i butiken, vilket jag nyligen hade gjort utan ngt resultat, fast vi gjorde det ändå, och det visade sig att jag hade missat just det stället som Från 49:- filmerna låg. Jag skyndade mig till mitt mål för att febrilt leta efter filmen utan att hitta den. :(
 ..Eller snarare missa den, för Angela hittade den.
Orsak till varför jag inte hittade den: den fanns i en specialförpackning som föreställde en mini shoppingbag dyra butiker lägger varorna i, och den tänkte jag inte på att kolla in, eftersom jag trodde att det var ngn boxsak, antagligen.
Men det tyckte jag var coolt! Sånna kassar är charmiga! :DD

Så jag gjorde två filmfynd idag; Djävulen bär Prada 89:- och I could never be your Woman 89:- (en film jag önskade mig i julklapp, men inte fick)

Så nu har jag två nya filmer att se! :D Iofs har jag juh redan sett en av dem, men jag kan se på den igen... :P
När jag känner för det.


Här under ett foto på, ja, det ser ni juh själva. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0